O nas

Jesteśmy zespołem szkół, począwszy od szkoły podstawowej wraz z tzw. „zerówką” aż do liceum ogólnokształcącego.

Prywatne Szkoły Podstawowe „Harmonia” – prowadzimy dwie szkoły metodą Marii Montessori z oddziałami w Poznaniu na Jeżycach i Ratajach oraz w Suchym Lesie;
Publiczne Liceum Ogólnokształcące im. Romka Strzałkowskiego również dedykujemy tym, którzy chcą dobrze nauczyć się matematyki i języków obcych, a ponadto świetnie zdać maturę;
Jako placówka edukacyjna możemy pochwalić się trzema lokalizacjami, szeroką ofertą językową, stołówką z cateringiem, świetnymi wynikami naszych uczniów, bezpieczeństwem panującym w kameralnych grupach oraz sympatyczną i doświadczoną kadrą nauczycieli.

Wszystkie nasze szkoły mają główną siedzibę w centrum Poznania (Jeżyce) przy ul. Romka Strzałkowskiego, w bardzo bliskiej odległości od Mostu Teatralnego i ulicy Dąbrowskiego. Posiadamy własny parking, dostępny dla rodziców. Szkoła podstawowa prowadzi zajęcia również w Poznaniu przy ul Starołęckiej i w Suchym Lesie przy ul. Akacjowej, natomiast liceum na poznańskich Jeżycach oraz w Suchym Lesie.

CHCESZ SIĘ Z NAMI UCZYĆ?

Zapraszamy do złożenia formularza rekrutacji do 31 maja, w sekretariacie szkoły.

Co nas wyróżnia?

W pracy naszej szkoły opieramy się na przekonaniu o wielkiej potrzebie każdego dziecka, by uczyć się poprzez aktywne działanie.

Uczenie się i wychowanie stanowią tu nierozerwalną całość. Jesteśmy przekonani, że dzieci, które kochają się uczyć (dopóki dorośli nie przekonają ich, że jest inaczej) nie zaprzepaszczą w naszej szkole tej naturalnej skłonności, mając możliwość rozwijania się zgodnie z własnymi zdolnościami i predyspozycjami, w poszanowaniu indywidualnego tempa pracy każdego z nich.

Pragniemy dać naszym wychowankom szansę optymalnego rozwoju intelektualnego, emocjonalnego, fizycznego i społecznego w naturalnym – zróżnicowanym wiekowo środowisku.

Podstawą naszego działania będzie szacunek dla każdego dziecka oraz równowaga między zaufaniem w jego siły rozwojowe, a wiedzą nauczyciela.



W porównaniu z tradycyjnym nauczaniem

Dostrzegamy indywidualność każdego dziecka, dlatego pracę z dzieckiem rozpoczynamy od rozpoznania jego potrzeb rozwojowych, zgodnie z którymi prowadzić będziemy proces dydaktyczny i wychowawczy. Odrzucamy więc tradycyjny podział na grupy wiekowe, który realizuje taki sam dla wszystkich program.


Nasze nauczanie koncentruje się na dziecku i jego indywidualności, dlatego ucząc, pragniemy przede wszystkim rozbudzić ciekawość poznawczą wychowanka. Odrzucamy więc stopnie, kary i nagrody jako sposób motywowania ucznia do nauki.


Tworzymy grupy mieszane wiekowo, by dzieci obserwując pracę kolegów, uczyły się od siebie nawzajem. Zamiast rywalizacji proponujemy współpracę.


Zgodnie z pedagogiką Montessori nasi wychowankowie uczą się we własnym tempie, sami decydując, kiedy zakończyć pracę lub w jakim stopniu poznać dane zagadnienie. Nie jest więc dla nas najważniejsze czy dziecko w zaplanowanym przez dorosłego czasie przyswoiło sobie określoną porcję wiedzy.


Dla naszych uczniów praktyczne działanie jest początkiem procesu uczenia, a nie, jak najczęściej zdarza się w nauczaniu tradycyjnym, zadaniem domowym.


Sala lekcyjna w naszej szkole to przede wszystkim źródło materiałów służących procesowi poznawczemu, dlatego nie ograniczamy miejsca pracy uczniów do ławek szkolnych. U nas dzieci mogą się uczyć i w ławce, i na dywanie –mogą też pracować w grupie lub samodzielnie.


Podstawą naszego programu nauczania jest łączenie rzeczywistości z abstrakcją, dlatego wielką wagę przywiązujemy do pomocy naukowych zaprojektowanych tak, by pobudzały myślenie pojęciowe. Pragniemy uniknąć uczenia abstrakcyjnych pojęć w żaden sposób niezwiązanych z doświadczeniem życiowym ucznia.




Poniżej prezentujemy Drzwi Otwarte online, które odbyły się w maju 2020 r.